28.7.17

Magiczna księgarnia Book Tag


Dziś przychodzę do was z kolejnym tagiem. Uwielbiam je wykonywać, sprawia mi to wiele frajdy. Zauważyłam, że wam też się takie tagi podobają, więc gdy zobaczyłam ten tag, na jakimś blogu (nie pamiętam na jakim, wybaczcie), to stwierdziłam, że chcę by pojawił się także u mnie. Nie potrafiłam się powstrzymać, mam nadzieje, że chętnie przeczytacie moje odpowiedzi i oczywiście zachęcam was do odpowiadania w komentarzach, a jeśli jesteście blogerem, to czujcie się nominowani do jego wykonania! :)
Autorką tagu jest Weronika z kanału Księgarka. Także, bez zbędnego gadania, przejdźmy do tagu ^^

Zaznaczę od razu, byście nie brali tego tagu całkowicie na poważnie ;)

1. Ulubiona księgarnia w Twoim mieście?

Akurat, w moim mieście nie ma księgarni, czego w gruncie rzeczy bardzo żałuję. Ale! W mieście obok, do którego jeżdżę do szkoły i jestem tam praktycznie każdego dnia, bardzo często chodzę do empiku. Jednak nie kupuję tam książek, tylko mangi, chyba że są jakieś genialne promocje. Za to bardzo często chodzę do mojego ukochanego antykwariatu. Nie raz znalazłam tam perełki, z genialną ceną, tak że aż Biedronka się chowa. I najczęściej, wchodząc do tego antykwariatu wyglądam tak: 


2. Ulubiona sieć księgarni?

Nie mam ulubionej. Chyba, że mówimy o internetowych. W takim wypadku, wybrałabym Tanią Książkę. Mają genialne zakładki i niskie ceny <3



3. Największa ilość książek kupiona dla siebie jednorazowo?

Książek najwięcej kupiłam, jeśli się nie mylę 7. Nie jest to jakiś najlepszy wynik, ale to i tak dużo ^^ Ale absolutny rekord pobiłam w kwestii mang, było ich aż 12. I najlepsze jest to, że dalej ich nie przeczytałam. Może kiedyś mi się uda :D 


4. Najlepszy, najbardziej pomocny księgarz?

Niestety, tam gdzie chodzę, nie są oni zbyt pomocni. A szczerze mówiąc, to mają kompletnie gdzieś co w tej chwili robi klient, byle tylko kupił książkę. Gdzie się podziała wasza pasja? Jeśli nigdy jej nie mieliście, to nie powinniście pracować w księgarni :/ Czasami naprawdę przydałaby się ich pomoc. I dlatego wolę księgarnie internetowe :3 

Pika pika! 

5. Ulubione miejsce w księgarni?

Może was to zdziwi, ale (mówię oczywiście o "księgarni" empik) moim ulubionym miejscem jest dział mang. Nie raz spędzam długie godziny na przeglądaniu i podczytywaniu mang. Uwielbiam to <3 A gdy już oderwę się od mang, to kieruję się do działu z fantastyką i powieściami młodzieżowymi. I tam spędzam kolejne 3 godziny na oglądaniu książek, wąchaniu książek, czytaniu opisów, głaskaniu książek, macaniu książek, czytaniu pierwszych rozdziałów, robieniu zdjęć, tuleniu, klepaniu, stukaniu. No ogólnie rzecz biorąc, gdy już idę do księgarni, to prawie zawsze przepadam na co najmniej 2, 3 godziny. 


6. Książka, którą kupiłeś/przeczytałeś tylko dzięki wizycie w księgarni?

Nie ma takich. Chyba, że książki z Biedronki się liczą. 



7. Księgarnia internetowa czy stacjonarna?

Oczywiście, że internetowa! No chyba, że wybieramy się do antykwariatu, to wtedy stacjonarna ^^ Kocham antykwariaty, a w szczególności ten jeden u mnie w mieście. Gdybym mogła, to przygarnęłabym wszystkie książki stamtąd :D


8. Co jest najważniejsze w dobrej księgarni?

Jak tak się nad tym zastanawiam, to stwierdziłam, że ceny nie są najważniejsze. Najważniejsze jest podejście pracowników do klienta. A dlaczego tak twierdzę? Bo jeśli raz zostanę dobrze potraktowana, to chętnie wrócę do tego miejsca. I oczywiste jest, że jeśli ktoś mnie zleje, zignoruje, będzie niemiły, to nie będę wspominać takiego miejsca dobrze. I nawet jeśli nie będę miała wyboru, to nie pójdę tam za żadne skarby. A chyba oczywiste jest, że do księgarni powinno się iść z przyjemnością. 

Ps. oglądał ktoś z was "American Horror Story"? Uwielbiam go! 

9. Jak powinna wyglądać Twoja wymarzona księgarnia?

Powinna być połączona z antykwariatem. Książki na każdej ścianie, gdzieniegdzie poukładane pufy, na których można sobie przysiąść i poczytać. Do tego mnóstwo kwiatów i różnego rodzaju dekoracji. No i oczywiście nie można zapomnieć o maleńkiej kawiarence, bo kawa i ciastko idealnie pasują do książki, pod warunkiem że uważa się, aby jej nie pobrudzić. Nikt z nas nie chce plam na książce. 



10. Czy wyobrażasz sobie świat bez księgarni stacjonarnych?

Szczerze mówiąc, tak. Bo teraz w dobie internetu, gdy powstają cudowne księgarnie internetowe, z boskimi promocjami, gdzie możemy kupić książkę o wiele taniej, ludzie chętniej sięgają właśnie do nich. I nic na to nie poradzimy. Co prawda, szkoda byłoby stracić stacjonarne księgarnie, ale wydaje mi się, że jest to bardzo możliwe. 

I to by było na tyle :) 

Do tagu nominuję: 
-Gosię z "Okularnica czyta
-Olę z "O jak Książki"
-Huberta z "The luna book

I oczywiście każdego z was! :)

Mam nadzieję, że moje odpowiedzi się wam podobały. Chciałam zrobić coś innego, coś lekkiego, co będzie się przyjemnie czytać. I stąd tyle gifów, które po prostu uwielbiam!  Nie bierzcie tego posta do końca na poważnie ;) Potrzebowałam takiego odmóżdżenia :D Teraz lecę czytać książkę, a was zapraszam do przeczytania innych postów, bardziej poważnych ;) 

Życzę wam miłego dnia!
Marlena Marszałek

8 komentarzy:

  1. Ostatnio coraz częściej przerzucam się na ebooki. Są wygodniejsze i nie zajmują miejsca, to niestety ma dla mnie znaczenie. Choć od czasu fo czasu lubię poczytać tradycyjna książkę. Najchętniej w tramwajach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wyobrażam sobie życia bez książek. Czy jest to możliwe, że kiedyś ich nie będzie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę przekonać się do e-booków. Książka papierowa to dla mnie magia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do tej obsługi w księgarniach to się zgadzam. Pracownicy powinni pomagać i rozmawiać z nami o książkach aby podpowiedzieć nam co jest warte naszej uwagi i pieniędzy,a nie siedzieć za ladą i myśleć ile zarobią.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się, w księgarniach powinni lepiej książki doradzać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję za nominację. Odpowiem w najbliższym czasie na ten tag. Śmieszne te niektóre odpowiedzi.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/2017/07/wywiad-z-zaczytanaana.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Też wolę księgarnie internetowe, moją ulubioną jest nieprzeczytane. I och, czytasz mangi! Super :D Kiedyś strasznie w tym siedziałam, teraz zwolniłam i przerzuciłam się na książki. Mój ulubiony dział w księgarniach to niezaprzeczalnie fantastyka, jak chcę mangi to idę do Komikslandii w Warszawie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.