4.7.16

28. "Niezrównani" Alyson Noel

Na początek pragnę was z całego serca przeprosić za tak długą nieobecność na blogu. Wiele się przez ten czas działo i dobrego, i złego. Może kiedyś wam o tym opowiem, jednak dziś, cieszmy się! Powracam i mam zamiar ukoić spragnione książkowe dusze! 

Od dziś, na blogu zachodzi zmiana. Duża zmiana. Pewnie już zauważyliście, prawda? Nowa nazwa, nowe logo, nowa ja. 

Mam nadzieję, że nasza przygoda, rozpocznie się na nowo i będzie jeszcze bardziej niesamowita i wypełniona wspaniałymi książkami i nie tylko. Rozpoczyna się era pomysłów, marzeń i radości. Mam nadzieję, że zechcecie oddać mi kilka minut swojego życia, bym mogła na nowo pokazać wam czym jest dobra książka. Jesteście gotowi na nowe książkowe doznania, które ukoją wasze dusze? 

Jeśli tak, zapraszam.

***

Marzenia, które stają się koszmarem...

MÓJ INSTAGRAM!

Los Angeles, miasto wiecznych imprez, hedonistyczne niebo dla klubowiczów. Tutaj są najlepsze imprezy i największe gwiazdy. To tutaj możesz stać się kimś, na którego widok wszyscy krzyczą i piszczą. Ale jest jeden warunek. Musisz dać z siebie wszystko, im więcej siebie oddasz, tym lepiej.

Jak wiele zrobisz, by zyskać sławę? Do czego jesteś zdolny, byle tylko być na pierwszych stronach gazet?

Sunset Boulevard najlepiej oglądać w ciemnych okularach i z grubym portfelem w kieszeni. Jest szansa, że jakimś cudem dostaniesz się na listę vipów. A wtedy… Wszystkie najlepsze nocne kluby, stoją dla ciebie otworem. Tutaj królują ci piękni i bogaci. Istnieje tylko ryzyko, że jak wstąpisz do tego świata, to zostaniesz przez niego doszczętnie pochłonięty i już się nie wyrwiesz. Ale czego się nie robi dla sławy?

Poznaj Laylę, Aster i Tommy’ego, trójkę zwykłych-niezwykłych nastolatków. Każde z nich ma swoje marzenia, które wymagają od nich dużo pracy. To właśnie oni wejdą do kręgu wybrańców.

Gdy dowiadują się o pewnym konkursie, w którym można zdobyć nie tylko pieniądze ale także i sławę, od razu postanawiają wziąć w nim udział. Ich celem jest bycie promotorem i przyciągnięcie jak największej ilości celebrytów, znajdujących się na otrzymanej liście. Jednak najbardziej zapunktują, gdy uda się im przyciągnąć najpopularniejszą, niezwykle piękną i tajemniczą dziewczynę, młodziutką gwiazdę Hollywood, która mimo tak młodego wieku, zdobyła o wiele więcej, niż większość celebrytów.

Nagroda jest tak duża, że warto zrobić dla niej wszystko. Pieniądze, które otrzyma zwycięzca, są duże.
Jednak mimo iż na początku wszystko idzie dobrze, uczestnicy mają kolejne pomysły i walczą między sobą o wygraną, gdy jeden z konkurentów jest bliski zwycięstwa, staje się coś strasznego. Madison zaginęła. Czyżby ktoś ją porwał? A może została zamordowana?

Promotorzy są przerażeni. Co mogło się jej stać? Jakie tajemnice skrywa największa młoda gwiazda Hollywood? Kim  tak naprawdę jest?

Po opisie może wydawać się, że nie warto zawracać sobie głowy tą książką. Wydaje się typową młodzieżówką, która nie jest zbyt głęboka i nie niesie głębszego przesłania. Trójka nastolatków, która bierze udział w konkursie, by zdobyć pieniądze i sławę. Mamy wrażenie, że książka jest płytka. Jednak nic bardziej mylnego.

Już od pierwszych stron wiemy, że bohaterowie nie są zwykli. Każdy z nich wyróżnia się nie tylko marzeniami, ale także i zachowaniem, sposobem bycia, talentami. Nie są to mdłe, pozbawione życia postaci, śniące tylko o pieniądzach. Oni żyją od samego początku, są z krwi i kości, są tacy sami jak my. Layla pełna pasji blogerka, o ostrym charakterku, zadziorna, nienawidząca gwiazd, z całego serca pragnąca zostać dziennikarką. Aster niezwykle piękna, obdarzona talentem aktorskim, wyrazista i ognista. Tommy, przystojny, marzący o zostaniu muzykiem,  skrywający pewien sekret, którego nikomu nie może wyjawić. A raczej może, ale boi się jak zostanie on przyjęty. W szczególności, jak przyjmie go osoba, której on dotyczy.
Bohaterowie wykreowani przez Alyson są doskonali. Każdy z  nich jest inny, na swój sposób wyjątkowy. Każdy się czymś wyróżnia. Nie mówię już nawet o bohaterach pobocznych takich jak Madison, Ryan czy właściciel klubów i organizator konkursów Ira.

Wygrana w konkursie może spełnić marzenia naszych bohaterów. Jednak czy warto? Czy cena nie jest zbyt wysoka?

Książkę czyta się niezwykle szybko. Nie jest gruba, liczy sobie 334 strony. Rozdziały są krótkie, historia jest nam dawkowana  po trochu z perspektywy każdego bohatera. Raz narratorką jest Aster, innym razem Tommy i tak w kółko. Zazwyczaj nie lubię gdy książka jest tak napisana, bo jak się wciągnę w wydarzenia, których doświadcza jeden bohater, to nagle jego opowieść zostaje przerwana w najciekawszym momencie i muszę czytać historię kolejnego bohatera.

Jednak w „Niezrównanych”, nie przeszkadzało mi to tak bardzo. Co prawda na początku byłam zirytowana, ale czego się miałam spodziewać jest mamy nie jednego, a trzech głównych bohaterów? Rekompensatą były dla mnie poruszane przez Alyson wątki, a także kierunek w jaki ruszyła opowieść. Z sielanki, zamieniła się pod koniec w delikatny kryminał. Niesamowicie mi się to spodobało!

Niesamowicie podoba mi się okładka, jest przepiękna! Jednak samo wydanie już nie za bardzo. Mam na myśli grubość obwoluty. Moim zdaniem jest zbyt cienka, przez co łatwo się wygina. Jednak nie ma to aż takiego znaczenia w treści książki, więc nie będę się nad tym więcej rozwodzić.

„Niezrównani” są tak świetną książką, że jak ją czytałam w czytelni, to siedziałam z otwartą buzią, nie mogąc się oderwać nawet na sekundę, by pójść do ubikacji, bądź pobiec na autobus. Przez nią pojechałam godzinę później, a i tak miałam ochotę siedzieć tak do końca świata i nie kończyć jej w ogóle. Mimo, że nie jest to lektura, która wniosła do mojego życia wiele wartości i nie zmieniła ona mojego światopoglądu, nie odwróciła go o 180 stopni i nie sprawiła że piałam z zachwytu, to i tak jestem w niej zakochana.


I nie mogę doczekać się kolejnego tomu! Modlę się o to, by jak najszybciej się pojawił. Chcę odkryć tajemnice, jakie skrywa w sobie ta niezwykła seria! A coś czuję, że szykuje się coś naprawdę ogromnego! 

Pozdrawiam i życzę wspaniałych lektur, Książkowa Dusza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.