1.12.17

Blogmas 1 - Grudniowe premiery książkowe i filmowe.


Pragnę was oficjalnie powitać w Blogmasie! Razem ze mną, każdego dnia będziecie odliczać czas jaki pozostał do świąt. Dziś jest pierwszy grudnia, więc do świąt jeszcze tylko 23 dni. Razem ubierzemy choinkę, pokażę wam moje przygotowania do świąt. Będzie mnóstwo recenzji, ale nie tylko! Szykujcie się na tagi, zabawy, może nawet post w którym razem z innymi blogerami polecę wam książki idealne na zimę? Chcecie?  

W tamtym roku próbowałam to zrobić (użyłam tylko innej nazwy), ale nic z tego nie wyszło. Moje lenistwo osiągnęło granicę granicy i pojawiły się ledwo 3 posty. Żałosne, prawda? Tym razem będzie inaczej! Poprosiłam brata, by wyszukał dla mnie 24 cytaty i wydrukował je dla mnie. Dziś wylosujemy pierwszy z nich i zobaczymy, co takiego ciekawego przekaże nam los. Do tego, będzie kalendarz adwentowy, jednak nie dziś, nie zdążyłam jeszcze kupić. Przy okazji, strasznie zirytowało mnie to, że nie ma żadnych kalendarzy adwentowych dla książkocholików. To smutne. Może za rok zrobimy taki? Co wy na to? A w nim zakładki, jakieś gadżety związane z naszymi ulubionymi książkami? To byłoby świetne! Szkoda, że takowy jeszcze nie powstał. 

Ale mniejsza z tym, dziś jako że jest pierwszy grudnia, to oczywiste jest to, że czas na książkowe premiery. Jednak, grudzień ma to do siebie, że wychodzi naprawdę niewiele książek i nawet nie ma z czego wybierać. No niestety. Za to styczeń, ach, jakież cudeńka wyjdą w styczniu, mówię wam! Cud, miód i orzeszki ^^ + fajerwerki. 

Dziś wyjątkowo, wybrałam dla was tylko pięć książek. Nie chcę niczego wybierać na siłę, więc będzie tylko pięć. Do tego kilka filmów wartych uwagi! Także, dosyć tej gadaniny, bo jak tak dalej pójdzie, to nawet nie zauważę, że już 6 grudnia i mikołaj się skrada do mojego pokoju. 



"Strażnicy Ga'Hoole. Tom 1. PorwanieLasky Kathryn | Data premiery: 13 grudnia 2017 r. | Wydawnictwo: Nowa Baśń | Cena: 34,90 zł | Liczba stron: 350


Wypchnięty z gniazda przez starszego brata i skazany na pewną śmierć, Soren zostaje porwany przez członków Akademii Osieroconych Sów św. Aegoliusa. Wraz z nową przyjaciółką, sprytną i uszczypliwą Gylfie, postanawia odkryć prawdziwy i złowieszczy cel tej niezwykłej szkoły, a także odnaleźć tajemniczych Strażników Ga'Hoole.

Seria „Strażnicy Ga'Hoole” to klasyczna opowieść o męstwie i bohaterstwie w straciu dobra ze złem. To przygoda pełna adrenaliny, napięcia, a także miłości i lojalności. W 2010 roku Zack Snyder (300, Sucker Punch, Liga Sprawiedliwości) nakręcił świetnie przyjętą filmową adaptację trzech pierwszych tomów serii (tj. Porwanie, Podróż i Ratunek) pod tytułem Legendy Sowiego Królestwa.




"Pamiętnik księżniczki" Carrie Fisher  | Data premiery: 6 grudnia | Wydawnictwo: Znak | Cena: 39,90 zł | Liczba stron: 288

Nie wszystkie księżniczki żyją w wysokich wieżach. Niektóre kręcą gwiezdne wojny.


Kiedy Carrie Fisher po latach odnalazła swój pamiętnik prowadzony podczas kręcenia pierwszych "Gwiezdnych wojen" sama była zaskoczona tym, co tam znalazła. Wydawało się, jakby pisały go dwie osoby – wrażliwa romantyczka i młoda, energiczna dziewczyna szukająca silnych wrażeń.



Dla młodziutkiej Carrie rok 1977 okazał się przełomowy. Otrzymała rolę, która na zawsze stała się jej alter ego. Po latach sama powiedziała, że księżniczka Leia to część jej osobowości. Zadurzona w filmowym partnerze – Harrisonie Fordzie spełniła swój sen i przeżyła płomienny romans z kapitanem Sokoła Millenium zarówno na jak i poza ekranem. W swojej ostatniej książce rozwiewa plotki i zdradza, co się wtedy wydarzyło.



Fisher z rozbrajającą szczerością pisze o swoim szalonym życiu w Hollywood, olbrzymich pieniądzach i cenie sławy. "Pamiętnik księżniczki" to ostatnia książka Carrie Fisher i opis jej drogi przez ciemną i jasną stronę mocy.


"Face Paint. Historia makijażu" Lisa Eldridge | Data premiery: 4 grudnia 2017 r. | Wydawnictwo: Znak | Cena: 69,90 zł | Liczba stron: brak inf

Szminka, puder, tusz do rzęs. To z nimi zaczynamy poranki. Tak jak miliony kobiet przed nami. Makijaż nie jest nowym wynalazkiem. Jego długą i pasjonującą historię pokazuje Lisa Eldridge, światowej sławy makijażystka, rozchwytywana przez takie domy mody, jak Prada i Chloé. Wykonuje makijaż Kate Winslet, Keiry Knightley czy Emmy Watson. W książce odsłania przed nami sekrety kreowania wizerunku ikon mody od Audrey Hepburn po Madonnę i Amy Winehouse. Pokazuje, dlaczego tak wiele z nas się nimi inspiruje. Być może Ty sama malujesz oczy w taki sam sposób jak Marilyn Monroe.

Ta książka to także niesamowite opowieści o ludziach, którzy z tworzenia piękna uczynili swoją życiową misję. O twórcach współczesnego przemysłu kosmetycznego, takich jak Helena Rubinstein, Max Factor, Elizabeth Arden czy Estée Lauder.

Poznaj pełną urzekających fotografii biografię makijażu. Odkryj, skąd bierze się jego intrygujący czar, który tak nas fascynuje i pociąga.


"Cydr z Rosie" Lee Laurie | Data premiery: 4 grudnia 2017 r. | Wydawnictwo: Zysk i S-ka | Cena: 39,90 zł | Liczba stron: 296


Wraz z Lauriem Lee podróżujemy w przeszłość, do czasów tuż po I wojnie światowej, do małej i ubogiej angielskiej wioski w hrabstwie Gloucester. To tam w gronie licznego rodzeństwa, pod opieką porzuconej przez męża matki, autor spędził dzieciństwo i wczesną młodość. Wśród nieokiełznanej przyrody wioski Slad położonej w dolinie, odciętej od świata zewnętrznego, życie mieszkańców trwa od wieków niemal w niezmienionej formie. Autor niezwykle sugestywnie, plastycznie i z poczuciem humoru odtwarza zapomnianą już Anglię, swój raj na ziemi, który wojna i cywilizacja zniszczyły bezpowrotnie. Dzięki zapiskom powstała kronika tradycyjnego wiejskiego życia przyciągającego i zniewalającego swoim urokiem, pełnego zapachów, kolorów i dźwięków, któremu kres położyła nowoczesność.

"Cydr z Rosie" przyniósł Lauriemu Lee światową sławę. Książka sprzedała się milionach egzemplarzy i doczekała się ekranizacji przez stację BBC.


"Julia zaczyna od nowa" Katarzyna Misiołek | Data premiery: 6 grudnia 2017 r. | Wydawnictwo: Muza | Cena: 39,90 zł | Liczba stron: 416

Dwie wchodzące w dorosłe życie córki, odrobinę narcystyczna i bardzo absorbująca matka, nękana poczuciem winy siostra i były facet, który zdaje się nie rozumieć słowa „koniec”. Julia, czterdziestosześcioletnia rozwódka, balansuje pomiędzy potrzebą zadbania o samą siebie, a nieustającymi problemami własnej rodziny. Praca, dom, dogadzanie córkom, opieka nad matką sprawiają, że dni Julii są niemal bliźniaczo do siebie podobne. Jednak przyjaźń z mieszkającym po sąsiedzku ekscentrycznym muzykiem, sprawia, że Julia zaczyna marzyć o czymś więcej. O czymś tylko dla siebie, o czymś tajemniczym, o smaku zakazanego owocu. O życiu, w którym można odciąć się od całego świata i powiedzieć „teraz ja!”. O chwilach samotności, która porządkuje myśli i o podróży w miejsca gdzie nikt nie powie jej, co ma robić, jak żyć i kim być. I Julia w tę podróż wyrusza, ale czy tęsknota za wolnością wygra w niej z poczuciem obowiązku i miłością do rodziny? Czy można nagle ruszyć przed siebie, nie oglądając się na swoich bliskich i czy ta upragniona wolność naprawdę smakuje aż tak słodko?


FILMY

"Mikołaj i spółka" w kinach od 6 grudnia 2017 r. | Komedia, Familijny

Te święta miały być jak każde inne – wesołe, ciepłe i oczywiście pełne prezentów wysypujących się spod choinki. Nagle jednak okazało się, że może nie być ich wcale! Nikt nie chciałby znaleźć się w stroju Świętego Mikołaja, który tuż przed Wigilią dowiaduje się, że wszystkie jego elfy zachorowały i nie pomogą mu zapakować nawet połówki najmniejszego z prezentów. 

Najsłynniejszy brodacz świata musi czym prędzej wezwać zaprzęg najdzielniejszych reniferów, chwycić lejce i pomknąć magicznymi saniami na poszukiwanie lekarstwa, które uzdrowi jego pomocników… i uratuje tegoroczne Święta. Na swojej drodze spotyka zakręconą rodzinę, która pomoże Mikołajowi w jego szalonej misji. Gwiazdka tuż tuż – liczy się każda sekunda!





"Dżungla" w kinach od 22 grudnia 2017 r. | Biograficzny, Dramat

Grupa przyjaciół pod opieką przewodnika wyrusza do boliwijskiej dżungli, by odnaleźć ukrytą w dziczy wioskę Indian. Wskutek nieprzewidzianych wydarzeń ekspedycja, która miała być przygodą życia, zamienia się w koszmar. Oddzielony od grupy Yossi (Daniel Radcliffe), cudem unika śmierci, ale gubi się w środku zielonego piekła. Pozbawiony jakiejkolwiek pomocy i zapasów, ma jeden cel. Przetrwać!











"Jumanji: Przygoda w dżungli" w kinach od 29 grudnia 2017 r. | Fantasy, Przygodowy

Kiedy dzieciaki odkrywają starą konsolę gier wideo z grą "Jumanji", o której nigdy dotąd nie słyszały, natychmiast przenoszą się w świat niebezpiecznej dżungli. To właśnie w niej dzieje się akcja gry, a one stają się awatarami postaci, które wybrały: zapalony gracz Spencer staje się odważnym łowcą przygód (Dwayne Johnson), fan piłki Fridge zamienia się (według własnych słów) w Einsteina (Kevin Hart), Bethany – popularna dziewczyna z sąsiedztwa – staje się profesorem w średnim wieku (Jack Black), natomiast niepozorna Martha przybiera postać nieustraszonej wojowniczki (Karen Gillan). Wkrótce odkrywają, że w Jumanji chodzi nie tylko o grę, ale przede wszystkim o przetrwanie. Aby wygrać i powrócić do realnego świata, będą musieli wyruszyć w najbardziej niebezpieczną przygodę życia, odkrywając prawdę o sobie, albo pozostać w świecie gry na zawsze…




Z premier książkowo-filmowych to już tyle. Nie ma tego wiele, ale to normalne w grudniu. Także, pozostaje mi jedynie wylosować cytat i będziemy się żegnać. 

Cytat na dziś brzmi: 

"Może z czasem zobaczymy rzeczy, których, jak dotąd, nie możemy sobie wyobrazić."
Galileusz

Podoba mi się ten cytat, można go interpretować na wiele sposobów i sposób interpretacji zależy tylko i wyłącznie od człowieka :)

A tutaj mam dla was niespodziankę KLIK <3

Koniecznie napiszcie, czy coś was zaciekawiło, którą z książek byście przeczytali? Który film byście obejrzeli? Czekam na wasze komentarze! A my widzimy się jutro w recenzji najcudowniejszej książki tego roku. Serdecznie zapraszam, byście odwiedzili blog jutro i w kolejnych dniach <3 Będzie mi naprawdę bardzo miło! 

Pozdrawiam cieplutko i życzę dużo śniegu! (A jeśli go nie lubicie, to życzę zero śniegu :3) 
Marlena Marszałek

26 komentarzy:

  1. Cytat mi gdzieś umknął, ale pomysł blogmasu MEGA mi się podoba :D Od razu przyjemniej i szybciej minie czas do świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam go dodać :D Ale już jest <3 Cieszę się, że pomysł ci się podoba!

      Usuń
  2. Ciekawy post, z chęcią bedę śledił twoje postanowienie.

    Podrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Ci, bo własnie znalazłam prezent na święta u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wpis i pomysł na bloga. Na pewno będę odwiedzać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kalendarz adwentowy dla książkoholika, jestem na tak!
    Z książek niestety nic mnie nie zaciekawiło ale ten świąteczny film, jestem na tak!
    Uwielbiam Glee, sama słucham ich Świątecznych płyt od wczoraj :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na szczęście na nic nie czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętnik księżniczki na pewno! Tak samo jak Ostatni Jedi z filmów :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na post i jestem bardzo ciekawa kolejnych postów :) Premiery żadne mnie nie interesują bo mam na tę chwilę sporo książek do przeczytania, a film pewnie jakoś wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja muszę koniecznie przeczytać Pamiętnik Księżniczki! :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Blogmas funkcjonuje już od zeszłego roku, jest nawet grupa z wyzwaniami do tego stworzona.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z książek nic mnie nie interesuje, ale za to chętnie bym obejrzała Jumanji, bo jestem zdania, że Johnsona nigdy za wiele ;P
    Kalendarz adwentowy do książkoholików to super pomysł :D
    Pozdrawiam ciepło!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. To "Porwanie" brzmi genialnie... powaznie! czy on się zmienia w chłopca, czy to powieść o zwierzętach? Kurcze, musze to sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mignęło mi się naprawdę fajnych zapowiedzi, będę na nie czekać :D


    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam chęć na Dżunglę i Jumanji, a książkę o makijażu mam już u siebie od jakiegoś czasu, ale nie zdążyłam po nią sięgnąć. Ale zapewniam, że wydanie świetne.

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny pomysł na wpisy świąteczne :)

    Cieszę się, że wpadłam na Twój wpis, bo dowiedziałam się z niego o premierze "Jumanji" :) Co prawda nie jestem fanką takich filmów, ale nam sentyment do starego filmu :) Będę musiała przekonać się, co też będzie się działo w nowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam Strażników Ga'Hoole są absolutnie rewelacyjni! Z chęcią poznam książki :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Nic niestety nie przyciągnęło mojej uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam pierwotną wersję Jumanjii, dlatego jestem ciekawa jak wyjdzie ta nowa wersja :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy pomysł na cykl postów. Będę śledzić z ogromnym zainteresowaniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hmmmm. Może jedynie "Pamiętnik księżniczki" chciałabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  21. Spora różnorodność, ale dla siebie jak na złość nic nie znalazłam w tym zestawieniu :(

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.